Switch to English version

Deklaracja dostępności

Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej uott.uw.edu.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 2016-03-01.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-04-21 .

Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Kotwice (linki typu skoczki w obrębie strony)
    • Serwis posiada linki wewnętrzne, które zawierają nieprawidłowe określenie celu.
  • Alternatywne opisy dla grafiki
    • Serwis posiada ilustracje bez tekstów alternatywnych.
    • Serwis posiada ilustracje bez napisów alternatywnych lub są one niewystarczające.
  • Pozostałe elementy sterujące strony
    • W serwisie występują przyciski bez etykiety tekstowej.
    • Serwis posiada elementy sterujące niedostępne za pomocą klawiatury.
  • Dostępność wszystkich elementów na stronie
    • W serwisie występują elementy, które nie są dostępne za pomocą klawiatury.
  • Dostępność materiałów zamieszczonych na stronie
    • Serwis może posiadać odnośniki do dokumentów, które nie są dostępne.
  • Dostępność elementów klikalnych
    • Strona zawiera elementy klikalne, które nie są obsługiwane przy użyciu klawiatury.
    • W serwisie występują elementy klikalne bez etykiet lub jednoznacznych tekstów linków.
  • Wyróżnienie linków i innych istotnych elementów strony
    • Strona zawiera odnośniki wyróżnione jedynie kolorem.
  • Logiczna kolejność fokusa klawiatury
    • Serwis posiada elementy niedostępne dla fokusa klawiatury.
  • Dostępność interfejsu użytkownika
    • Interfejs serwisu zawiera elementy niedostępne lub trudne w obsłudze.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-09-25.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny: Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW.

Wyniki przeprowadzonej oceny zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej: Raport badania audytowego

Skróty klawiaturowe

Na stronie uott.uw.edu.pl nie zastosowano żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Paweł Płatek. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: pplatek@uott.uw.edu.pl, telefon (22) 55 40 727. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Pełen wykaz budynków należących do UW wraz z informacjami nt. ich dostępności architektonicznej.

Jednostka Prowadząca deklaruje dostępność architektoniczną budynku: Budynek CENT III - CNBCH -Żwirki i Wigury 101, Żwirki i Wigury 101, 02-089 Warszawa (Ochota)

Kierownik / Dyrektor administracyjny: Piotr Kostanek

Telefon: 882122691

Email: p.kostanek@cnbc.uw.edu.pl

Wejście do budynku

Wejścia do budynku przystosowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi dostępności budynków dla osób z niepełnosprawnościami. Dostęp do budynku nie wymaga pomocy osób trzecich.

Korytarze i przejścia

Korytarze i windy w budynku przystosowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi dostępności budynków dla osób z niepełnosprawnościami. Poruszanie się po budynku i dostęp do wind nie wymaga pomocy osób trzecich.

Procedury

Brak potrzeby tworzenia procedur - budynek przystosowany i dostępny dla osób z niepełnosprawnościami, bez konieczności korzystania z pomocy osób trzecich.

Dodatkowa pomoc

W sytuacji potrzeby uzyskania pomocy proszę zgłosić się do portiera.

Łazienki, toalety, szatnie

Budynek wyposażony w oznaczone i przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami toalety oraz łazienki z prysznicami, zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi dostępności budynków dla osób z niepełnosprawnościami.

Dodatkowe dostosowania

Etap II budynku wyposażony w oznaczenia numeracji pomieszczeń i przycisków w windach w systemie Braille'a, oraz powiadomienia głosowe w windach.

Dojazd i miejsca parkingowe

Budynek zlokalizowany w sąsiedztwie przystanków komunikacji miejskiej, wyposażony w miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym

Nie ma ograniczeń wstępu z psem asystującym.

Tłumacz PJM

Potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza PJM należy składać do Biura ds. Osób Niepełnosprawnych UW z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Kontakt do BON: /22/ 55 24 22, bon@uw.edu.pl, www.bon.uw.edu.pl.