Deklaracja dostępności
Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej iss.uw.edu.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2013-10-09.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-04-19 .
Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Kotwice (linki typu skoczki w obrębie strony)
- Link do przeskoczenia do treści strony posiada komunikat w języku angielskim.
- Linki
- Serwis posiada odnośniki kontekstowe, których treść nie informuje jednoznacznie o celu.
- Serwis posiada powtórzone linki.
- Serwis posiada odnośniki, których treścią jest adres URL.
- Nagłówki
- Strony serwisu mogą posiadać wielokrotne nagłówki H1.
- Pozostałe elementy sterujące strony
- W serwisie występują problemy z obsługą menu rozwijalnego przy użyciu programu odczytu ekranu - brak komunikatu informującego, że menu zostało rozwinięte.
- Elementy klikalne
- Elementy menu głównego są trudne w obsłudze z poziomu klawiatury.
- Slajdy
- Strona główna zawiera pokaz slajdów bez możliwości zatrzymania przy użyciu klawiatury. Elementy sterujące mają opisy w języku angielskim i nie mają jasno określonego przeznaczenia.
- Dostępność wszystkich elementów na stronie
- Problem z głównym menu strony
- Wyszukiwanie w serwisie
- Pole wyszukiwania nie posiada przycisku.
- Dostępność materiałów zamieszczonych na stronie
- Serwis może posiadać odnośniki do dokumentów, które nie są dostępne.
- Mapa serwisu, logika i zrozumiałość struktury, łatwość odnajdywania informacji
- Serwis nie posiada mapy stron.
- Inne zauważone problemy związane z dostępnością dla Screen Readera (opis i wskazanie miejsca)
- Treść nagłówka poprzedzająca obszar paginacji aktualności jest w języku angielskim.
- Komunikaty typu "czytaj więcej" "otwórz wyszukiwarkę" są w języku angielskim.
- Strony serwisu posiadają błędy w definicji elementów menu powodujące problemy programów odczytujących.
- Kontrasty i kolorystyka strony
- Serwis zawiera elementy niespełniające wymogów kontrastu.
- Widoczność fokusu klawiatury
- Serwis ukrywa widoczność fokusu klawiatury.
- Dostępność elementów klikalnych
- W serwisie występują elementy klikalne bez etykiet lub jednoznacznych tekstów linków.
- Elementy dynamiczne strony
- Serwis posiada elementy rozwijalne, które nie są dostępne przy użyciu klawiatury.
- Slajdery
- Serwis zawiera pokazy slajdów bez możliwości zatrzymania przy użyciu klawiatury.
- Dostępność interfejsu użytkownika
- Interfejs serwisu zawiera elementy niedostępne lub trudne w obsłudze.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-02-13.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny: Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW.
Wyniki przeprowadzonej oceny zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej: Raport badania audytowego
Skróty klawiaturowe
Na stronie iss.uw.edu.pl nie zastosowano żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Tomasz Jerzyński. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: twj@uw.edu.pl, telefon 8315153. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Pełen wykaz budynków należących do UW wraz z informacjami nt. ich dostępności architektonicznej.
Jednostka Prowadząca deklaruje dostępność architektoniczną budynku: Budynek Dydaktyczny - Stawki 5/7, Stawki 5/7, 00-183 Warszawa
Kierownik / Dyrektor administracyjny: Agnieszka Stępień-Lubas
Telefon: 225549710
Email: agnieszka.lubas@psych.uw.edu.pl
Wejście do budynku
Wejście do budynku odbywa się przez drzwi automatyczne Wejście bezpośrednio z poziomu terenu.Korytarze i przejścia
Korytarze mają powierzchnie płaską - nie występują stopnie. W budynku zainstalowane są dwie windy umożliwiające transport osób niepełnosprawnych. Wysokość pochwytów w salach dydaktycznych od 80 do 120 cm.Procedury
W każdym przypadku gdy pomocy nie mogą udzielić osoby będące w bezpośredniej bliskości potrzebującego, należy się skontaktować z portiernią bądź najbliższym sekretariatem.Dodatkowa pomoc
W przypadku konieczności pomocy osobie niepełnosprawnej portiernia wzywa kierownika obiektu lub konserwatorów.Łazienki, toalety, szatnie
Na parterze znajduje się toaleta dostosowana do obsługi osób niepełnosprawnychDodatkowe dostosowania
Wszystkie pomieszczenia posiadają podpisy brajlowskie, brak pętli indukcyjnych i informacji głosowych w budynkuDojazd i miejsca parkingowe
Parking miejski przed budynkiem oraz parking wewnętrzny posiadają wyznaczone miejsca dla osób niepełnosprawnych, dojście z parkingów jest utwardzone bez stopni i progów. Przystanek komunikacji miejskiej (tramwaj i autobus) bezpośrednio przy budynkuPrawo wstępu z psem asystującym
Do budynku mają dostęp osoby z psem asystującymTłumacz PJM
brak możliwościPotrzebę skorzystania z pomocy tłumacza PJM należy składać do Biura ds. Osób Niepełnosprawnych UW z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Kontakt do BON: /22/ 55 24 22, bon@uw.edu.pl, www.bon.uw.edu.pl.