Switch to English version

Deklaracja dostępności

Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej samorzad.uw.edu.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-08-04.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-05-23 .

Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Tytuły podstron
    • W serwisie występują strony, których tytuły są nierozróżnialne lub nie są adekwatne do treści stron.
  • Kotwice (linki typu skoczki w obrębie strony)
    • Serwis nie posiada odnośników umożliwiających bezpośrednie przejście do treści stron.
  • Linki
    • Serwis posiada odnośniki, które nie informują o otwarciu podstrony w nowym oknie.
    • Serwis posiada grafiki będące odnośnikami i nie posiadające opisu w znaczniku ALT lub jest on niewystarczający.
    • Serwis posiada odnośniki, których treścią jest adres URL.
  • Definicja języka/języków strony
    • Na stronach serwisu nie określono znacznika języka.
  • Nagłówki
    • Strony serwisu mogą zawierać błędne użycie znaczników nagłówków.
    • W serwisie występują problemy z właściwą definicją struktury nagłówków.
    • Strony serwisu mogą posiadać wielokrotne nagłówki H1.
  • Pola formularzy
    • W serwisie występują problemy z dostępnością pól formularzy.
  • Obsługa błędów formularza
    • Pole wyszukiwania nie informuje o błędach wprowadzania danych.
    • Formularz kontaktowy nie informuje o wyniku wysyłania wiadomości,
  • Pozostałe elementy sterujące strony
    • W serwisie występują problemy z obsługą menu rozwijalnego przy użyciu programu odczytu ekranu - brak komunikatu informującego, że menu zostało rozwinięte.
    • Serwis zawiera menu rozwijane o identycznych etykietach.
    • Menu jest niedostępne za pomocą klawiatury.
    • Serwis zawiera przyciski bez wystarczającej etykiety.
  • LandMarki
    • W serwisie występują błędy w definicjach obszarów tzw. landmarków.
  • Dostępność wszystkich elementów na stronie
    • Elementy menu głównego mają bardzo utrudniony dostęp za pomocą czytników ekranu.
    • Pole wyszukiwania dostaje fokus klawiatury, gdy jest ukryte wizualnie.
  • Wyszukiwanie w serwisie
    • Serwis posiada mechanizm wyszukiwania, ale nie jest on dostępny.
    • Pole wyszukiwania nie posiada etykiety ani przycisku.
    • Pole wyszukiwania dostaje fokus klawiatury również, gdy jest ukryte wizualnie.
    • Użytkownik w ogóle nie jest informowany, że cokolwiek zostało znalezione.
  • Mapa serwisu, logika i zrozumiałość struktury, łatwość odnajdywania informacji
    • Serwis nie posiada mapy stron.
  • Elementy klikalne
    • W serwisie występują elementy klikalne niedostępne z poziomu klawiatury.
  • Alternatywne opisy dla grafiki
    • Serwis posiada ilustracje bez tekstów alternatywnych.
    • Serwis zawiera ilustracje będące odnośnikami bez tekstów alternatywnych.
  • Kontrasty i kolorystyka strony
    • Serwis posiada elementy niespełniające wymogów kontrastu.
    • Serwis posiada teksty umieszczane na ilustracjach / wideo, które mogą nie spełniać wymogów kontrastu.
    • Serwis może wymagać przełączenia w specjalny tryb kontrastowy dla spełnienia wymogów kontrastu.
    • Serwis zawiera aktywne elementy graficzne niespełniające wymogów kontrastu.
  • Widoczność fokusu klawiatury
    • W serwisie występują elementy ukryte wizualnie, które otrzymują fokus klawiatury.
  • Dostępność elementów klikalnych
    • Strona zawiera elementy klikalne, które nie są obsługiwane przy użyciu klawiatury.
    • W serwisie występują elementy klikalne bez etykiet lub jednoznacznych tekstów linków.
  • Elementy dynamiczne strony
    • Serwis posiada elementy rozwijalne, które nie są dostępne przy użyciu klawiatury.
    • Serwis posiada elementy rozwijalne, które nie informują o stanie.
  • Responsywność (RWD)
    • Nagłówek na stronie głównej - przy powiększaniu część informacji jest niewidoczna.
  • Wyróżnienie linków i innych istotnych elementów strony
    • Serwis posiada odnośniki wyróżnione tylko kolorem.
  • Logiczna kolejność fokusu klawiatury
    • Serwis pomija lub ukrywa położenie fokusa dla niektórych elementów.
    • Serwis zawiera elementy, których kolejność wizualna i kolejność fokusa klawiatury są sprzeczne.
  • Walidacja html/css
    • W serwisie występują problemy z walidacją HTML.
  • Treści migające
    • W serwisie występują elementy, które szybko błyskają na czerwono lub gwałtownie zmieniają jasność.
  • Konsekwentna identyfikacja elementów strony
    • Serwis posiada elementy wyróżnione cechami wyglądu i nie oznaczone właściwymi znacznikami.
  • Dostępność interfejsu użytkownika
    • Interfejs serwisu zawiera elementy niedostępne lub trudne w obsłudze.
  • Inne zauważone problemy dostępności dla osób słabowidzących / z niep. ruchową.
    • Animacje zmiany treści mogą wprowadzać w błąd lub uniemożliwiać zrozumienie.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-04-18.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny: Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW.

Wyniki przeprowadzonej oceny zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej: Raport badania audytowego

Skróty klawiaturowe

Na stronie samorzad.uw.edu.pl nie zastosowano żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Marta Burzyńska. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: marta.burzynska@samorzad.uw.edu.pl, telefon 602 769 693. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Pełen wykaz budynków należących do UW wraz z informacjami nt. ich dostępności architektonicznej.