Deklaracja dostępności
Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej slcj.uw.edu.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2016-07-02.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-02-26 .
Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Kotwice (linki typu skoczki w obrębie strony)
- Serwis nie posiada odnośników umożliwiających bezpośrednie przejście do treści stron.
- Linki
- Serwis posiada odnośniki kontekstowe, których treść nie informuje jednoznacznie o celu.
- Serwis posiada odnośniki do pobrania dokumentów bez informacji o ich formacie.
- Serwis posiada powtórzone linki.
- Nagłówki
- Strona główna nie posiada nagłówka H1.
- Slajdy
- Strona główna posiada pokaz slajdów bez możliwości sterowania przy użyciu klawiatury.
- Wyszukiwanie w serwisie
- Pole wyszukiwania nie posiada etykiety lub została ona błędnie powiązana.
- Pole wyszukiwania nie posiada etykiety lub przycisku.
- Dostępność materiałów zamieszczonych na stronie
- Serwis może posiadać odnośniki do dokumentów, które nie są dostępne.
- Mapa serwisu, logika i zrozumiałość struktury, łatwość odnajdywania informacji
- Serwis nie posiada mapy stron.
- Inne zauważone problemy związane z dostępnością dla Screen Readera (opis i wskazanie miejsca)
- W serwisie występuje brak nagłówka przed obszarem paginacji w wynikach wyszukiwania.
- Alternatywne opisy dla grafiki
- Serwis posiada ilustracje bez tekstów alternatywnych.
- Serwis posiada ilustracje z napisami bez tekstów alternatywnych.
- Kontrasty i kolorystyka strony
- Serwis posiada elementy nie spełniające wymogów kontrastu.
- Widoczność fokusa klawiatury
- Serwis ukrywa widoczność fokusa klawiatury.
- Dostępność elementów klikalnych
- W serwisie występują elementy klikalne bez etykiet lub jednoznacznych tekstów linków.
- Slajdery
- Serwis posiada slajdery bez możliwości sterowania przy użyciu klawiatury.
- Responsywność (RWD)
- Serwis nie umożliwia dynamicznego dopasowywania zawartości do wielkości ekranu.
- W trybie mobilnym część informacji może być niewidoczna.
- Wyróżnienie linków i innych istotnych elementów strony
- Serwis posiada odnośniki wyróżnione tylko kolorem.
- Logiczna kolejność fokusa klawiatury
- Serwis ukrywa położenie fokusa klawiatury.
- Walidacja html/css
- W serwisie występują problemy z walidacją HTML.
- Odstępy w tekście
- Serwis posiada treści nie spełniające minimalnych wymogów odstępów.
- Dostępność interfejsu użytkownika
- Interfejs serwisu zawiera elementy niedostępne lub trudne w obsłudze.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-02-01.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny: Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW.
Wyniki przeprowadzonej oceny zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej: Raport badania audytowego
Skróty klawiaturowe
Na stronie slcj.uw.edu.pl nie zastosowano żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Paweł Napiorkowski. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: pjn@slcj.uw.edu.pl, telefon 225546219. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Pełen wykaz budynków należących do UW wraz z informacjami nt. ich dostępności architektonicznej.