Switch to English version

Deklaracja dostępności

Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony edok.demo.usos.edu.pl

  • Data publikacji strony internetowej: .
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez: Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW. Wyniki przeprowadzonej oceny zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej: Raport zgodności z wytycznymi WCAG 2.1 AA oraz Raport z badania audytowego.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Jacek Rymkiewicz - pocztą elektroniczną dostepnosc.cyfrowa@uw.edu.pl lub telefonicznie 22 55 24 218.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Koordynatora Dostępności na Uniwersytecie Warszawskim:

Paweł Wdówik - Koordynator Dostępności, Adres: ul. Dobra 55, pokój 1.019 (piętro 1), 00-312 Warszawa, e-mail: dostepnosc@uw.edu.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Pełen wykaz budynków należących do UW wraz z informacjami nt. ich dostępności architektonicznej.

Jednostka Prowadząca deklaruje dostępność architektoniczną budynku: Gmach Wydziału Matematyki - Banacha 2, Banacha 2, 02-097 Warszawa

Kierownik / Dyrektor administracyjny: Anna Barańska

Telefon: 22 55 44 191

Email: aa.baranska@uw.edu.pl

Wejście do budynku

Wejście do budynku usytuowane jest w środkowej wieży (centralnej). Przy głównym wejściu z prawej strony wykonany jest podjazd dla osób z niepełnosprawnościami. Drzwi główne wejściowe wykonane są z drewna z przeszkleniami - otwierane ręcznie. Każde skrzydło ma 90 cm szerokości. Przy wejściu z lewej strony znajduje się przycisk dzwonka i domofon. Brak progów uniemożliwiających swobodny przejazd. W holu wejściowym wykonany jest wiatrołap z drzwiami rozsuwanymi automatycznie - minimalne światło przejścia 180 cm.

Korytarze i przejścia

Korytarze w budynku nie posiadają progów utrudniających przemieszczanie się osoby z niepełnosprawnościami. Każdy korytarz ma szerokość powyżej 90 cm. W budynku znajduje się jedna winda osobowa umiejscowiona na styku wieży centralnej i łącznika południowego, która obsługuje kondygnacje od -1 (piwnica) do 4 piętra. Kabina windy osobowej wyposażona jest w przycisk alarmowy i domofon, który umożliwia kontakt z portiernią. Wymiary kabiny to około 110x195 cm. W budynku znajduje się również podnośnik dla osób z niepełnosprawnościami w holu wejściowym, który obsługuje 3 kondygnacje od -1 do 1 (parter). Drzwi na przystankach -1 i 0 wychylne przeszklone o wymiarze 1000x2000 mm, a na przystanku 1 drzwi wychylne przeszklone o wymiarze 1100x1137 mm. Wymiar podestu to 1100x1400 mm. Udźwig 400 kg. Podnośnik wyposażony jest w następujące elementy bezpieczeństwa: przycisk zatrzymania awaryjnego „STOP” na podeście i w podszybiu; czujnik przeciążenia; naciskowa listwa bezpieczeństwa na poręczy podestu; naciskowa listwa bezpieczeństwa przy krawędzi podłogi podestu; rygle drzwiowe z kontrolą zamknięcia i zaryglowania drzwi; słupek bezpieczeństwa w podszybiu. Drzwi jednoskrzydłowe do mniejszych sal dydaktycznych i gabinetów mają szerokość 90 cm. Do dużych sal dydaktycznych zamontowano drzwi dwuskrzydłowe - każde skrzydło ma wymiar 90 cm. Wysokość klamek i pochwytów nie przekracza 110 cm.

Procedury

W przypadku problemu z otwarciem drzwi wejściowych, należy skorzystać z domofonu znajdującego się z lewej strony wejścia głównego, który wezwie portiera. Portier otworzy drzwi wejściowe umożliwiając dostanie się do budynku. W przypadku skorzystania z podnośnika dla osób z niepełnosprawnościami, portier musi uruchomić podnośnik pilotem, co powoduje zwolnienie blokady drzwi. Po jego uruchomieniu jeżeli osoba ze szczególnymi potrzebami będzie miała problem z ręcznym otwarciem drzwi podnośnika, portier udziela pomocy trzymając drzwi i umożliwiając wjazd. Stali pracownicy, którzy regularnie korzystają z podnośnika, mogą się zgłosić do Sekcji Gospodarczej o wydanie pilota do podnośnika, co umożliwia swobodne korzystanie z tego urządzenia.

Dodatkowa pomoc

Pracownicy obsługi są na terenie budynku w godzinach 6:00-18:00. Pracownicy nocni, którzy mają dyżury w dni powszednie (oprócz weekendów), mogą również udzielić pomocy. Portiernia czynna jest 7 dni w tygodniu przez 24 godziny.

Łazienki, toalety, szatnie

Budynek posiada 4 toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami na poziomach: -1 - toaleta w holu wejściowym, na parterze - toaleta w wieży południowej oraz na 3 i 4 piętrze - toaleta również w wieży południowej. Toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami spełniają wymagane normy, posiadają pochwyty i wyposażone są w system domofonu umożliwiający kontakt z portierem. Szatnia znajduje się na poziomie -1 w holu wejściowym.

Dodatkowe dostosowania

Przyciski w podnośniku dla osób z niepełnosprawnościami posiadają podpisy brajlowskie. Niestety obecna stara winda osobowa oraz podnośnik nie posiadają informacji głosowych. Brak podpisów brajlowskich przy salach wykładowych. Budynek nie posiada pętli indukcyjnej.

Dojazd i miejsca parkingowe

Budynek jest zlokalizowany w centrum miasta z wieloma możliwościami dojazdu komunikacją miejską. Przed budynkiem znajduje się 6 miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami

Prawo wstępu z psem asystującym

Nie ma ograniczeń wstępu z psem asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Tłumacz PJM

Wydział MIM nie ma zatrudnionej osoby, która mogłaby się komunikować w języku migowym, ani nie posiada wspomnianych urządzeń elektronicznych.
Potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza PJM należy składać do Biura ds. Osób Niepełnosprawnych UW z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Kontakt do BON: /22/ 55 24 22, bon@uw.edu.pl, www.bon.uw.edu.pl.